Bredband/TV

Bredband

I varje lägenhet finns två typer av bredbandsuttag. Det ena står det Comhem på och det har tre uttag. Det övre är datauttag för koaxialkabel och de två under är märkta TV resp R.

Det andra bredbandsuttaget har uttag för nätverkskabel.

Tele2

Från och med 1 april 2022 har föreningen ett gruppavtal med Tele2 om bredbandsuppkoppling och TV. Avtalet innebär att medlemmar kan få en kostnadsfri uppkoppling med hastigheten 100 Mbit/s. Uppkopplingen sker via en router som tillhandahålls av Tele2. Routern ansluts till "ComHems" datauttag ("tre hål i väggen").

Medlem får själv beställa bredbandet antingen via telefon 0775-171720 eller via Tele2:s webbplats

Zitius

​Ett annant alternativ för bredband är att beställa via zitius. För att se vad de har att erbjuda går Du in på zitius.com  . Skriv in din adress och lägenhetsnummer(2-siffriga). Därefter väljer du Bredband i meny för att se Dina valmöjligheter och vad respektive möjlighet kostar. För att nyttja detta alternativ skall uttaget för nätverkskabel användas.

TV

Våra fastigheter är anslutna till Tele2:s kabelTV-nät med baspaketet "TV Standard". Om Du önskar ett större TV-utbud kan Du beställa detta via Tele2:s webbplats. Där kan Du se vilka TV-paket som Tele2 har och vad de kostar.